Harry Potter och Dödsrelikerna, del I

Var på bio i fredags och såg denna.
Och jag kan börja med att skriva att den, trots en del segare scener, var en av de bättre av de hittills sju filmerna. Den var betydligt mycket bättre än förra, Harry Potter och Halvblodsprinsen.

Jag ser därför faktiskt fram mot att få se den sista och avgörande delen i historien om Potter, som är beräknad att släppas till sommaren. Fast man vet ju aldrig med säkerhet om det blir senare eller inte, då det finns en viss tendens för filmfolket att skjuta på dessa filmer.

Hur som helst. Jag väntar med spänning, även om jag vet hur det hela slutar eftersom jag har läst böckerna, men ändå.

Denna var hur som helst sevärd. Till och med de digitala effekterna var bra denna gång (och då ska påpekas att jag inte är så jätteförtjust i just digitala effekter).
Tanken var ju även från en början att denna film skulle ha vart i 3D, men tack för att filmbolaget slopade den idén i mer eller mindre sista sekund. Visst... det fanns en del scener och klipp som märktes att de faktiskt hade funkat i just detta, nuför tiden, trendiga sett att se på film, då dessa verkligen var filmade som om den nu var gjorda för det ändamålet.

Nej, nu ska inte jag skriva så mycket mer. Så har ni inte sett den, gör det.



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0