Födelsedagsbarn: Kyle MacLachlan och några till...

Det var ett tag sedan ett liknande inlägg, så därför passar jag på att gratta så många som möjligt.

Självklart så börjar jag med att fira Kyle MacLachlan, som fyller 52 år. För mig, liksom garanterat för många andra, kommer han alltid vara mest känd för sina samarbeten med David Lynch, och då speciellt som Speciel Agent Dale Cooper i Twin Peaks och filmen Twin Peaks: Fire Walk With Me. Och även rollen som Jeffrey Beaumont i Blue Velvet.
  MacLachlan har även gjort en rätt så minnesvärd roll i serien Sex And The City, samt i filmer som Showgirls, The Trigger Effect och The Trial.
  Han har medverkat i betydligt mycket mer, men det går helt enkelt inte att nämna allt.

Miko Hughes - 25 år. Barnskådis som medverkat i en rad olike serier och filmer, bland annat Apollo 13 (i vilken han spelar Tom Hanks son), Kod Mercury (där han spelar mot Bruce Willis), Dagissnuten, Cops And Robbersons, Huset Fullt, Spawn, Wes Craven's New Nightmare - men kanske mest känd för rollen som Gage Creed i Jurtjyrkogården.

James Hong - 82 år. Se honom i filmer som Big Trouble In Little China och Blade Runner. Personligen så tycker jag att det är de bästa han har gjort.

Jonathan Demme - 67 år. Regissör. När lammen tystnar är ett måste om man inte har sett den. Även Philadelphia.

Ett stort grattis till dessa.



      


Kommentarer
Postat av: Jack Werner

Hej Ricky!



Grym blogg! Tänkte se om du var intresserad av att berika den med filmlistor också? Maila mig så kan jag förklara vidare!



// J

2011-02-23 @ 12:04:24
URL: http://lista.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0