Födelsedagsbarn: David Cronenberg [2011-03-15]



En av mina (det vill säga, en av många) favoritregissörer: David Cronenberg, fyller 68 år idag och detta måste ju självklart firas här på The Movie Dungeon.
  Så det blir antagligen till att titta på någon av mina favoritrullar av honom, eXistenZ eller Naked Lunch (eller kanske rent av båda två). Ska även försöka intala min kära hustru att detta är ett måste idag så att även hon blir tvungen att delta i firandet. Om hon inte är så värst samarbetsvillig kan jag ju alltid försöka muta henne med glass. Det är fungerat förut så det ska nog inte vara några problem den här gången också.

Och självklart så tycker jag att om man inte har sett något av Cronenberg så borde man se allt, för varje film är en fröjd för sig. Mästerverk om man frågar mig. Listan är lång och därför skrivs den inte här. Sök bara efter honom på The Internet Movie Database.

Födelsedagsbarnet har förutom regisserat och skrivit filmer även medverkat i en del som skådespelare. Några av dessa som bör ta sig en närmare titt på (då enbart i syfte av hans medverkan) är Night Breed, Jason X, Bakom stängda dörrar och Resurrection.

Ett stort grattis. Hipp, hipp... hurra, hurra, hurraaa!



      


Kommentarer
Postat av: mary

du gillar alltså naked lunch? jag hade hört att den var väldigt skum så jag skulle ju ge mej på att se den, men det var inte det lättaste. bland det mest bisarra jag nånsin sett haha

2011-03-15 @ 16:33:17
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Lite av ett geni, denna snubbe. Också en av mina favoriter.

2011-03-17 @ 11:29:07
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0