Gjorde en Aficionadon...

Läste ett inlägg av Aficionadon i helgen där han skrivit om att han varit på Ö&B och köpt en massa film till mycket bra priser. Och eftersom frugan "fortfarande" var rastlös efter allt adventsstädande och ville hitta på något så hoppade vi på första bästa buss mot just Ö&B.

Och ja... där fanns en jävla massa film. Och ja, det handlades. Dock inte så mycket som jag innerst inne hade trott att jag och mitt filmknarkande begär skulle göra. Fast en del vart det ju.

Tog även en snabb vända in på ICA Maxi i hopp om att de skulle ha min favoritläsk i sitt sortiment (nämligen Cherry Coke Zero). Vilket de hade. Tjohoo. Det vart även några filmer där också.



ICA Maxi-filmerna:

Vanishing on 7th Street, 99:-
Wall Street (2 Disc Collector's Edition), 99:-
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, 99:-

Ö&B:

The Darjeeling Limited, 20:-
Doomsday (steelbook), 20:-
The Return of Swamp Thing, 20:-
One Hour Photo, 20:-
Tales of Terror (33 stycken asiatiska skräck-kortfilmer), 20:-
Slash, 20:-
På äventyr med Sharkboy och Lavagirl, 20:-
April Fool's Day, 20:-
Damien: Omen II, 20:-
Omen III: The Final Conflict, 20:-
The Midnight Meat Train, 29:-

Californication - Säsong 1
, 98:-
Californication - Säsong 2, 0:-

Båda säsongerna skulle egentligen ha kostat 99:-/st., men av någon anledning så fick jag 50% rabbat när jag köpte dessa och det tackar man ju inte nej till.

Alla köpen var mer eller mindre rena fynd, speciellt när det var vissa som jag letat efter ett tag och behövde för att kompletera några av mina samlingar.

Så det var ju rena turen att jag gick in och läste Aficionadons inlägg när jag väl gjorde det. För hade jag inte gjort det... tänk så mycket bra film jag kunde ha gått miste om.


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Oj, billiga fynd på Ö&B. Jag är lite sugen på att se om de gamla Omen-filmerna och se remaken. Kanske får bli den kommande filmserien i bloggen efter jul!

2011-11-28 @ 18:19:06
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0