THE SILENT HOUSE (varning - spoilers förekommer!)

Har nyss tittat på den spanska skräckfilmen som är inspelad i en enda lång tagning - helt utan klipp. Eller? Är den verkligen det? Ni som har sett den vet nog kanske vad jag syftar på.

Hur som helst så tyckte jag att den var riktigt obehaglig. Jag låg nämligen hopkrupen i soffan med fötterna under en filt. Och det är inte särskilt ofta som jag gör det när det jag tittar på skräckfilm. Samtidigt kunde jag inte slita blicken från TVn - kanske berodde det mest på att jag bara var tvungen att försäkra mig om att det verkligen inte vara några klipp i filmen.

Filmen börjar med att två personer, vad som visar sig vara en far och en dotter, efter en kort promenad kommer fram till ett till synes öde hus.
  Efter en stund så dyker ytterligare en person upp i bil och det framstår att han är ägaren av huset och att han har sålt det, och fadern och dottern är där för att fixa till det så att det ser snyggt ut tills det att köparen anländer. Ägaren åker sedan därifrån efter det att han visat dem runt inne i huset och poängterat att de ska undvika övervåningen, då golvet är i "dåligt skick" där uppe.
  När fadern och dottern sedan är själva och försöker sova hör dottern plötsligt konstiga ljud från just övervåningen.
  Resten får ni se själva om ni nu väljer att se denna (om ni nu inte redan har gjort det vill säga). Vilket jag verkligen tycker att ni borde göra.

På en skala 1-5 så får den en stark 4. Och jag funderar på om detta faktiskt skulle kunna vara en film att visa på årets Horror Weekend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0