Några bra filmer jag sett den senaste veckan

Kände att jag behövde skriva något så är kommer en liten lista på några filmer jag sett den senaste veckan och lite kort om vad jag tyckte om var och en av dem. Spoilers kan förekomma.

Super 8 - detta är den bästa av alla de filmer jag listar i detta inlägg. Jag känner inte att jag behöver tillägga så mycket mer än att jag verkligen tycker att man borde se den om man ännu inte har gjort det.

Green Lantern - superhjältefilm med Ryan Reynolds. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om denna. Jag tyckte om den.

X-Men: First Class - många har tyckt att detta är den bästa av de filmer som hittills gjort om/med X-Men. Det tycker inte jag, fast å andra sidan så är jag ju inte så värst förtjust i någon av dem. Men självklart, även denna har ett visst underhållningsvärde.

Love & Other Drugs - Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway är lysande i denna romantiska drama-komedi.

Jägarna 2 - Kjell Sundvall står än en gång för regin när Stockholmspolisen Erik (åter spelad av Rolf Lassgård) tvingas tillbaka till sina hemtrakter för att hjälpa till i utredningen av en försvunnen kvinna. Helt okej, men inte i närheten av den första filmen. Vill man dock se en riktigt bra Peter Stormare så ska man definitivt se denna.

Hur många lingon finns det i världen? - en helt fantastisk film som till största del är baserad på historien om hur den nu allmänt kända Glada Hudik-teatern.

Easy A - komedi med Emma Stone. Ett fåtal roliga scener (en eller två, tre högst), men annars var det inte någon film som tilltalade mig.

The Other Guys - detta var inte min tekopp som man säger.


Har du som läser detta sett någon av dessa lämna gärna ett meddelande i kommentarsfältet.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har sett dom alla utom Jägarna 2 och The Other Guys.

Bra filmer allihopa.

2012-01-11 @ 21:24:35
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0