What's you're favorite scary movie?

Ingen har väll kunnat missa att Scream 4 har premiär nu på fredag. Äntligen! Jag har verkligen väntat på denna film. Och jag ska självklart gå och se den då, tillsammans med min kusin (som även hon är lika förtjust i Scream-filmerna som jag).

Den första filmen i serien hör till en av mina favoriter när det kommer till skräckfilmer och jag har väll sett den ett x antal gånger - jag har tappat räkningen, men det är över tvåhunda i alla fall.
  Uppföljnarna har jag blandande känslor för, tvåan är den bättre och trean är lite för mycket parodi på sig själv. Fast självklart så tycker jag att de är sevärda om man gillar sådan typ av film, alltså slasher.



Av alla rykten och teorier (samt intervjuer med skådespelare och självaste Wes Craven) som spridits likt en löpeld den senaste tiden angående den fjärde delen så ska detta tydligen vara den bästa uppföljaren. Och jag hoppas verkligen på det, för av det man har lyckats sett i trailer-väg och liknande så verkar det inte helt omöjligt att detta skulle kunna va ett faktum.
  Jag vet hur som helst att jag inte kommer att bli besviken.

Ska försöka att skriva ett inlägg så fort som möjligt efter att jag sett den.


Kommentarer
Postat av: Placebohoe

SV: Ja jag längtar verkligen tills fredag ska ha på mig min blodiga scream mask då också innan filmen :D

2011-04-13 @ 23:23:55
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Hmm, vet inte om jag kommer se denna på bio trots att jag såg de tre föregångarna på den stora duken. Skulle nog vilja se om dom först men hittar inga vettiga dvd-utgåvor så jag väntar nog tills fyran kommit på dvd.

2011-04-14 @ 05:45:18
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Ricky

BlueRoseCase: De ska tydligen finnas i helt okej bluray-utgåvor. Fast du måste man ju kanske ha en spelare som funkar för just sånna. Vet inte om du har det...

Själv är jag fortfarande på jakt efter en hyffsad utgåva av Director's Cut-versionen av första filmen.

2011-04-14 @ 15:54:09
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Bästa uppföljaren har jag jävligt svårt att tro att denna kan komma att bli, eftersom dom tre huvudpersonerna från dom tidigare filmerna inte verkar ha så stora roller. Men jag hoppas att det blir bra iaf, har bästa sittplatserna i den största salongen här i stan.

2011-04-15 @ 11:57:02
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0