Oscarsgalan 2011

Tyvärr blir det inte att sitta framför TVn hela natten för min del i år, på grund av att jag måste upp tidigt i morgon. Men det gör inget, eftersom jag faktiskt knappt har sett någon av de filmer som är nominerade. Skamligt värre. Jo, tack... jag vet.

Hur som helst (som jag ofta brukar skriva), så är vad följer nedan de jag hoppas på vinner Oscars för sina representative nomineringar.

Bästa manliga huvudroll:
Jesse Eisenberg för The Social Network.
Varför?
Eftersom Jeff Bridges vann förra året för Crazy Heart - vilken han var mer än värdig. Och av det som jag har sett av honom i True Grit känns det inte riktigt som om han behöver stauetten i år igen.

Bästa manliga biroll:
Christian Bale för The Fighter.
Varför?
Gillar inte riktigt någon av de andra skådespelarna.

Bästa kvinnliga huvudroll:
Natalie Portman för Black Swan.
Varför?
Har inte sett något av de andra filmerna.

Bästa kvinnliga biroll:
Inget utlåtande.

Animerad långfilm:
Borde utan tvekan gå till Toy Story 3.
Varför?
En riktigt efterlängtad uppföljare som dessutom var bra.

Sedan så följer en massa kategorier som jag inte har någon större koll på eller som jag är så värst intresserad av.

Regi:
Lär antagligen gå till David Fincher för The Social Network eller till bröderna Coen för True Grit. Kan dock inte helt omöjligt gå till Darren Aronofsky för Black Swan.
Varför?
Bröderna Coen har kammat hem denna stauett förut och skulle lika gärna kunna göra det igen, då juryn brukar gilla deras filmer.

Utländska film:
Då kan man ju alltid hoppas på In A Better World, bara för Persbrandt är med i den.

Bästa film:
Där blir det tufft. 
Varför?
The Social Network har ju känts extremt hype på grund av att den just handlar om det "något kända" Facebook. Det har varit en hel del snack om den. Samma sak med Inception. Den fick ju mer eller mindre bara lovord när den kom. Black Swan faller även in där. True Grit skulle kunna vinna av samma anledning som nomineringen i bästa regi-kategorin (Bröderna Coen har kammat hem denna stauett förut och skulle lika gärna kunna göra det igen, då juryn brukar gilla deras filmer). The Fighter har även den en möjlighet.

Specialeffekter:
Lär nog gå till Inception.
Varför?
Ja, säg det?

Sedan så blir det ytterligare några kategorier jag inte riktigt kan yttra mig om.

Det ska verkligen bli spännande att se imorgon vilka det blev.



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0