1 kvar till 1000

Jaha... då var man alltså där. Eller, ja, nästan. 999 DVD-filmer. Nu är det endast bara en kvar till den där "magiska" summan.

Det har tagit några år att nå till dit jag är idag. Fast det hade troligen gått snabbare om inte verkligheten hunnit ikapp en allt för många gånger och man tvingats inse att pengarna faktiskt måste gå till annat också.

Hur som helst, nu återstår den spännande upplösningen om vilken film som kommer att bli just nr. 1000 i samlingen?
  Själv så trodde jag att det skulle bli ingen mindre än Scream 4 (eftersom den släpps den 16-17 augusti sisådär), då det bara var några titlar, närmare bestämt sju stycken, kvar efter storhandlandet förra veckan när skatten kom. Och dessa sju hade jag kunnat försiktigt beta av, en efter en, fram tills dess.

Men nu kanske inte Scream 4 blir den tusende filmen trots allt eftersom det vart några filmer till så sent som igår - och då vart det sex stycken. Och med tanke på mitt (även frugans) smått beroendeframkallande intresse så lär vi säkert ha passerat tusen-gränsen långt innan det datum då Scream 4 släpps. Fast man vet ju aldrig. Nu kanske vi faktiskt - som jag alltid säger - skulle ta och titta på de filmer vi redan har köpt innan vi införskaffar fler. Jag vet, det kommer att bli jävligt svårt, då man helt enkelt inte kan låta bli ibland när man ser vissa av de där filmerna som man bara måste ha.

Förhoppningsvis så ska vi lyckas med att hålla våra fingrar och styr. Och så hoppas vi verkligen på att Scream 4 blir den filmen som får den fina äran att bli just nummer 1000.

Kan även passa på att nämna att när nr. 1000 väl är inköpt så kommer även "bluray-bandet" att klippas är i filmhålan. Jag beslöt nämligen för ett tag sedan att när denna specifika summa - vilken var det igen, jo, 1000 - så är det helt okej att börja införskaffa filmer på bluray också.
  Har ju faktiskt inte en enda bluray än så länge, men det lär ju bli ändring på den fronten inom en snar framtid.

Hoppas att detta inlägg inte vart allt för grötigt.


Kommentarer
Postat av: Andie aka frugan

Innan bandet till blue-raysen klipps kanske vi borde ha en spelare som faktiskt kan visa det formatet.

2011-06-17 @ 16:40:53
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0