DEVIL



Har ikväll tittat på denna film, vilket är den första i en trilogyserie kallad The Night Chronicles producerad av M. Night Shyamalan (vanligtvis regissören bakom filmer som Signs och Sjätte Sinnet). Och jag måste såhär på en gång säga - jag menar skriva - att jag tyckte att den här var riktigt spännande.

Som filmaffischen säger: Fem personer fångade. En av dem är inte vad denna verkar.
  Och det säger ju ganska mycket om filmen. Dem fastnar och medans en polis, några säkerhetsvakter, brandmän, med flera försöker få upp hissen dör de instängda en efter en. De, som då till en början är fem stycken, börjar under "stress" anklaga varandra och det ena slutar i det andra, osv. En av säkerhetsvakterna tar slutsatsen att en av personerna i hissen är Djävulen.



Från början när jag såg trailern så trodde jag nästan att hela filmen enbart skulle utspela sig i hissen, men så vart det ju inte. Fast det spelar dock inte någon roll, då jag tycker att det i slutändan var en hyffsat bra film. Och självklart så rekommenderar jag den till alla som inte har sett, men som funderat  på att göra det.



      


Kommentarer
Postat av: Aficionadon

Hörrödu, den där Sex and the City boxen på bannern sticker ut som en afro-amerikan på ett KKK möte. Det är din flickväns, systers, mammas eller feminina brorsas box va?

2011-03-07 @ 07:22:36
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: kicki

Case 39 är rätt ok.. :)

Skräckfilmer är det bästa som finns.. :D

kan gissa på att din samling är stor .

2011-03-07 @ 09:05:01
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Ricky (The Movie Dungeon)

Aficionadon: Sex and the City-boxen tillhör min fru.



kicki: Samlingen är uppe i närmare 1000 titlar, men skräckrelaterat är nog bara runt 200 av dem. Har betydligt färre än vad jag borde ha.

2011-03-07 @ 12:58:00
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: kicki

Man kan hitta mycket i 19kr lådan på hemma kväll ^^

2011-03-07 @ 17:15:19
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0