LEATHERFACE - THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE III



Har nu till slut även sett denna. Det var nämligen den enda av alla Motorsågsmassakern-filmerna jag inte hade sett. Och ja, vad ska man säga? Jag hade tänkt försöka ge mig på ett utlåtande, men det är svårt. Mycket svårt. Jag vet som inte riktigt vart man ska börja. Det är många tankar i luften. En av dem är i alla fall säker och det är att jag, precis som med de andra filmerna i serien, älskar denna. Så är det bara. Jag kan inte hjälpa det.
  Alla har de sin egen sjuka lilla twist som bara får mig att bli stormförtjust. Och alla dessa sjuka karaktärer är som grädden på moset.
  Viggo Mortensen är (i brist på bättre ord) - fenomenal. Vilket han ioförsig är i det mesta han gör.

Nu vet jag med säkerhet att det finns många därute i världen som inte kommer att dela min åsikt om just denna film, eller en massa andra filmer för den delen, men det gör mig inget. Så länge jag är nöjd så är väll det bra.

Handlingen tänker jag inte ens gå in på, då alla dessa filmer (Motorsågsmassakern, alltså) i grund och botten har samma story. Fast det enda som skiljer dem åt är det verkar som om varje ny familj bara blir sjukare och sjukare, Även om jag föredrar den första Leatherface spelad av Gunnar Hansen.



      


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Att Ken Foree är med gör den såklart sevärd. Annars minns jag inte mycket av den, blandar ofta ihop handlingen med The Next Generation. Funderar faktiskt på att ta itu med denna filmserie härnäst i bloggen. Har en oklippt version av "Leatherface" på DVD.

2011-03-08 @ 18:06:44
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Jag har alltid gillat den här filmen väldigt mycket. Förmodligen för att den har en väldig F13 känsla över sig. Riktigt kuslig och mer traditionell slasher-aktig än dom övriga.



Men The Next Generation räknar du väl ändå inte med som en av TCM filmerna du gillar? Har inte sett den personligen, just för alla säger att det är bland det sämsta som någonsin gjorts.

2011-03-09 @ 20:41:09
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Ricky (The Movie Dungeon)

Till Aficionadon:



Självklart så räknar jag med den. För ju mer andra hatar den desto mer tycker jag om den. Jag är nog sån när det kommer till de flesta filmer. Jag finner tillexempel saker med vissa remakes som gör att jag tycker dem är bra, medans andra är beslutade att hata dem bara ev principsak att man ska vara emot remakes.



Visst, The Next Generation är inte den bästa i serien... men den har sina små stunder. Men just att dessa filmer är B-iga på nått är det faktum förvör jag tycker om dem. Jag fördrar hellre sånt än en massa storbudgetaction med explosioner och digitala specieleffekter.



Men hur som helst, alltid lika kul när du kommenterar.

2011-03-10 @ 10:20:48
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Sorgligast av allt är dock att jag, som den sucker jag är, kommer köpa mig ett ex av The Next Generation förr eller senare, eftersom jag är en komplettist. Ska bli intressant att se den dock, det kan jag inte förneka.



Finns alltid några som ska hata något bara för hatandets skull. Men när det gäller remakes så är det ju faktiskt så att 99 av 100 som görs är rena dyngan ;)

2011-03-10 @ 20:17:10
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0