Man vill ju ha det man tror sig ha beställt...

Falsk marknadsföring är det värsta jag vet. Det finns inget värre än att någon skyltar med någon som egentligen finns (eller för tillfället är slut, vilket i vissa fall kan hända - men då ska detta nämnas). Eftersom jag själv jobbat inom butik i flera år så vet jag hur besviken man blir som kund om detta händer.
 
Jag beställde ju som nämnt i tidigare inlägg (det om Tony Scott) en del av hans filmer som jag av någon underlig anledning inte hade, bland annat Top Gun - som jag dessutom aldrig i hela mitt liv har sett. Jag vet, shame shame.
 
Hur som helst... jag beställde då bland annat Top Cun, i vad jag trodde var en 2-disc steelbook special edition. Förvisso var det en steelbook som jag fick, men långt ifrån den 2-discade specialutgåva som sidan visade. Nej, det jag fick var en helt enkel vanlig, ursäkta uttrycket, jävla steelbook. En disc, inget annat. Mycket snopet när jag vet att just denna version går att köpa på alla andra ställen för ynka fyrtionio spänn (och inte de hundranitton som jag betalade). Okej, det är inte mycket pengar att bråka om. Det är ju inte det som det hela handlar om. Utan det att sidan jag beställde filmen från har använt sig av en bild på en annan utgåvas omslag (nämligen den sedan ett tag tillbaka utgångna 2-disc specialutgåvan i vanligt plastfodral - inte steelbook), alltså därmed inte det korrekta. Och detta är falsk marknadsföring för mig, då det inte står skrivet någonstans om att detta felaktiga omslag används istället för det riktiga.
 
Det lustiga - eller ja, beroende på hur man ser på saken - är att den utgåva som jag från en början trodde att jag hade beställt tydligen aldrig ens har funnits. Jag har nämligen luskat runt och sökt överallt efter denna, men utan några resultat.
 
Jag har mailat företaget i fråga angående detta och påpekat felet. Och för att korta ner det hela så kommer jag istället att få filmen hemskickad på blu-ray istället (som innehåller en massa spännande extramaterial - vilket jag antar är samma som fanns med den utgångna 2-disc special edition-DVDn). Och eftersom det till och med var så att blu-ray-version var billigare än den steelbook jag beställt och redan hade betalat för så var de så passa hyggliga att jag fick ett tillgodo på mellanskillnaden som jag kan använda vid nästa eventuella köp.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Få man fråga vilket företag? För detta låter som ett klassiskt misstag som görs av både Ginza och Cdon. Ett misstag som få en sån som mig att bli mordisk.

Svar: discshop faktiskt. dock första gången det hänt mig från deras sida på snart 5 år. började köpa all min film genom dom på grund av att just ginza och speciellt CDON är experter på att fucka till leveranser.
themoviedungeon.blogg.se

2012-09-08 @ 20:39:09
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag köper till största del alla mina filmer med av DS, för som du säger så är Ginza och Cdon experter på att ställa till det. Fel utgåvor med fel bilder och fel information. Samt trasiga skivor och de glömmer ibland nämna att det är uthyrnings exemplar de säljer, det sista gäller ginza. Dessutom är fri frakt ett minne blott hos cdon och ginzas gräns för fri frakt är patetisk. Cdon är dessutom riktigt sega på att skicka iväg sina filmer, en förhandsbokning kommer i regel en eller två dagar försent. Men visst tabbar DS sig med, det händer dock inte lika ofta.

2012-09-09 @ 09:03:19
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0