Tio-i-topp: JULFILMER



Som jag säger i videon, skit i den anda julfilmslistan på den gamla sidan (den existerar ej för mig längre). Det är allt som hamnar på denna som är intressant nuför tiden. Hur som helst.

Detta är de enda julfilmerna som jag har i min samling, men förhoppningsvis så lär det bli fler. Måste införskaffa En Julsaga - i tre versioner dessutom, minst. Nämligen Mupparnas, den med Joakim von Anka och Disneys senaste med Jim Carrey. Och det finns säkerligen ännu fler julfilmer jag borde ha som jag inte har. Fanny & Alexander (som jo, utspelar sig en del under julen), men jag tycker faktiskt inte att den är bra. VA!? Är det sant? Jodå, det är det... all ära åt Ingemar Bergman, men just den filmen har icke fastnat i mitt tycke.



      


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Herregud, gillar du inte Fanny och Alexander, den bästa svenska film som gjorts :O? Om du sett den korta versionen kan jag förstå det, men jag rekommenderar verkligen den på 5 timmar, den är ett mästerverk! Men du, klippet syns inte. Jag ser bara den vita bakgrunden.

2010-12-04 @ 11:54:32
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Ricky

För mig syns klippet. Och det har det gjort på en massa andra datorer, så det lät lustigt.

Jag har sett 5-timmarsversionen och den föll mig inte i smaken. Det enda jag fann något intressant var ju de platser i filmen som var inspelade just här i Uppsala.

Men det är ju tur att smaken är olika.

/ ricky

2010-12-04 @ 19:14:05
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Väl talat! Och nu syns klippet för mig med så det måste ha varit nåt tillfälligt. Vilken härlig variation på listan! Jag har två julfilmstips om du inte sett dom: "It's a Wonderful Life" och "Medan du sov". Den förstnämnda kommer jag skriva om inom en snar framtid.

2010-12-05 @ 11:20:15
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0