SCREAM 4

Och mördare var...

  någon i en vit spökmask och jaktkniv.

Nyss hemkommen från premiären av Scream 4. Och låt mig börja med att skriva att jag inte vart besviken. Jag är till och med beredd att säga att jag tyckte att detta var den bästa uppföljaren av de tre som gjorts. Kanske beror det mest på att det är Kevin Williamson som åter igen står för manus, och inte Ehren Kruger som inte gjorde världens bästa jobb med 3:an (även om den också har sina stunder). Wes Craven kan jag som vanligt inte klaga på. Än en gång har han lyckats. Så om det nu blir fler filmer i serien, och om då Craven och Williamson står för huvudjobbet, kommer jag definitivt att se dem.

Jag tänker inte ta upp något om handlingen, då det flesta om den redan finns att läsa på ett säkert miljontals sidor redan, sedan en längre tid tillbaka.
  Ett stort plus med denna, som jag verkligen gillade, var ett den var betydligt mycket blodigare än de andra tre.

Och jag kan även avsluta detta inlägg med att nämna; att gillar man den första filmen så tror jag med säkerhet att man kommer att gilla denna.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Älskade originalet men fyran var då bedrövligt dålig. Årets största besvikelse :(

Postat av: Aficionadon

Hear hear! Gillade filmen väldigt mycket jag med. Kanske till och med blir ett till biobesök.

2011-04-16 @ 13:52:14
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Placebohoe

Kul att du också gillade den :D Jo masken var lite stor, men den duger :) Längtar tills Scream 4 släpps på blu-ray :D

2011-04-18 @ 10:10:05
URL: http://placebohoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0