FIELD OF DREAMS (Drömmarnas Fält)

Varning! Spoilers kan förekomma!

Kevin Costner spelar Ray Kinsella, som tar med sig familjen och köper en gård i Iowa för att försörja sig som lantbrukare.
  När han är ute och går i majsfältet hör han plötsligt en röst: "om du bygger det, så kommer han". Och utan att riktigt veta varför börjar Ray skövla bort det mesta av majsfältet för att bygga en basebollplan, med stort stöd (dock en aning skeptiskt) av sin fru och dotter. Alla andra tror endast att han har blivit galen.
  Dag ut och dag in väntar Ray på att något ska hända, allt medan skulderna blir fler och fler. En kväll när han och hans fru sitter och pratar om att de kanske skulle plantera om majsen ser dottern en man stå mitt ute på basebollplanen. Det visar sig vara Shoeless Joe Jackson, en död basebollspelare som en gång i tiden var en av Rays fars stora favoriter.
  Och detta är bara början på en historia som tar med tittaren på resa om att verkligen stå för det man tror på och om att försonas med sitt förflutna.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro om denna film innan jag såg den, men blev faktiskt riktigt överraskad. Coster gör en riktigt bra roll och så även James Earl Jones i rollen som den fiktive författaren Terence Mann (har inget att göra med den verkliga Terrence Mann).

En fin, magisk spännande film som funkar för hela familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0