FLATLINERS (Dödlig Puls)

Varning - spoilers kan på ett eller annat sett förekomma!


Denna spännande och till viss del övernaturliga thriller är gjord av ingen mindre en Joel Schumacher - regissören bakom personliga favoriter som Falling Down, The Number 23, Phonebooth och den absolut bästa vampyrrullen genom tiderna, The Lost Boys.
  Som vanligt har herr Schumacher samlat ihop den perfekta skådespelarensemblen (som jag alltid tycker att han lyckas göra till sin filmer), denna gång bestående av Kiefer Sutherland, Kevin Bacon, Julia Robert, Oliver Platt och William Baldwin - som alla gör lysande insatser som det läkarstuderande gänget som under kontrollerade former låter varandras hjärtan sluta slå, för att några minuter senare låta återuppliva dem.
  Men man leker inte med döden helt ostraffat. Allt vi gör har nämligen sina konsekvenser. För vad är det egentligen som döljer sig där på andra sidan? Och vad är det som verkar hemsöka en när man väl kommit tillbaka igen?



Detta var en riktigt bra film som jag utan tvekan kan se om flera gånger. Den hamnar lätt bland de personliga favoriterna under mitt Schumacher-fack.
  Jag rekommenderar den varmt till alla er som inte har sett den. Men om ni nu redan har gjort det, lämna gärna en kommentar (eller varför inte två) och tala om vad ni tyckte om den. Det är alltid lika spännande att läsa andras åsikter, eftersom den säkerligen inte tilltalar alla. Men det är så det ska vara med film, tycker jag. Hur ska man annars kunna ha intressanta diskutioner...

Tills vidare. Ha en fortsatt fantastisk mellandagsvecka. Och vem vet, det kanske händer något här på bloggen igen innan det nya året ser sitt ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0