Min Tim Burton-samling



Detta är alltså de filmer jag har utav en av mina favoritregissörer Tim Burton, och ja, jag vet att han inte regisserade The Nightmare Before Christmas, men enligt många - även mig själv - så räknas den som en av hans egna. Han står ju i alla fall för historien, originaldesignen och producerandet. TNBC är ju även (som nämnts ett antal gånger tidigare) en av mina absoluta favoritfilmer någonsin.

Hur som helst... den enda filmen som saknas i samlingen är Mars Attacks!, men den kommer att införskaffas så snarast som möjligt.



      
ps. Notera även exemplaret av Tim Burtons bok The Melancholy Death of Oyster Boy.


Kommentarer
Postat av: Andie

Min Burton favorit är Big Fish helt klart och överlägset, den minst bra Burton filmen är nog Ed Wood om jag måste utse en sådan.

2011-02-07 @ 23:15:39
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Ricky

Älskling, jag vet att det är din favorit... för det är den enda du vill se så fort vi ska titta på någon Burton. Den är bra, men inte den bästa. Och Ed Wood är faktiskt bra, men du kanske måste ge den en ordentlig chans först. Puss och kram på're.

2011-02-08 @ 19:28:32
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Althea

Burtonboken är lugnt en av mina favoriter i hyllan. Dikterna är fantastiska tillsammans med bilderna

2011-02-25 @ 22:13:27
URL: http://altheatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0