SHUTTER ISLAND

Såg på denna först igår, även om den nu har funnits ute ett bra tag.
  Hur som helst så tyckte jag att den var riktigt bra - trots de alldeles för uppenbara planteringarna som redan började dyka upp efter bara några minuter in i i filmen. Jag tänker dock inte tala om vilka... de får ni helt enkelt lista ut själva. Man vill ju som inte förstöra spänningen för de peroner som faktiskt inte lägger märke till sådana saker.

Det var även riktigt kul att se Martin Scorsese regissera en lite annorlunda historia, om man nu jämför med vad han vanligtvis brukar göra för typ filmer.

Kort handling: En kriminalkommissarie skickas för att utreda ett fall med en försvunnen patient från ett mentalsjukhus beläget på ön Shutter Island. Kommissarien misstänker att saker och ting inte riktigt är som det sägs där, varpå en hel del underliga saker börja hända.

Rollistan innehåller många stora namn: Leonardo DiCaprio (i huvudrollen), Ben Kingsley, Mark Ruffalo, Michelle Williams, Elias Koteas, Jackie Earle Haley, Ted Levine och ingen mindre än våran egen Max von Sydow.

Se den om ni ännu inte har gjort det. Den rekommenderas.



      


Kommentarer
Postat av: Andie

Jag gillade denna film skarpt. En av DiCaprios bättre filmroller måste jag nästan påstå.

2011-02-20 @ 10:58:46
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0