WOMEN IN TROUBLE

Jag och frugan lånade denna (och några till) filmer från biblioteket i veckan. Och det var faktiskt en rätt så underhållande film måste jag medge. Kanske inte något för alla, men för en del...



En rad kvinnor - en porrstjärna, en flygvärdinna, en psykolog, en bartender, med fleras - öden flätas samman på ett minst sagt tragikomiskt sett. En sorts svart humor som verkligen föll mig i smaken. Jag gillar nämligen sådana här sortens filmer.

Både större och mindre namn (som t.ex. Carla Gugino, Connie Britton, Joseph Gordon-Levitt, Josh Brolin och Simon Baker) turas om med att leverera både roliga såväl allvarliga repliker.

Så om man gillar denna typ av filmer kan jag med ganska stor säkerhet rekommendera denna också. Uppföljaren Elektra Luxx - vilket är namnet på en av karaktärerna - utspelar sig strax efter denna och den måste jag nog också ta mig en titt på fort den kommer ut.



      


Kommentarer
Postat av: Andie

Jag gillade den här filmen och skulle gärna se Elektra Luxx också.

2011-02-07 @ 23:04:18
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0