Mina skräckfilmer

Det är ju denna genre som först och främst fick mitt filmintresse att blomstra upp på alvar. Därför tänkte jag i detta inlägg skriva upp alla de skräck (och skräckrelaterade) filmer som jag har i min DVD-samling. Det kommer inte bara att vara renodlade skräckisar, utan även sådana med komiska inslag, osv. En del av dessa som jag skriver upp kanske några kommer att anse vara mer thrillers eller något annat, men då får det helt enkelt vara så.

Och ja, jag vet... jag kan skriva det på en gång. Det finns säkert ett flertal filmer som jag borde ha i min samling (som för många är obligatoriska) om jag nu verkligen gillar skräckfilm så mycket. Jag jobbar på att införskaffa dessa, men ibland så tar det lite tid. Dessutom, den bistra sanningen, så måste ju ekonomin gå före till annat många gånger.

Hur som helst. Här nedan är de skräckfilmer som jag har (tanken är att de ska stå i bokstavsordning, förutom när det kommer till uppföljare med andra namn, de hamnar efter den första, osv):

5ive Girls
28 dagar senare
28 veckor senare
30 Days of Night
1408
2001 Maniacs
A Tale of Two Sisters
All The Boys Love Mandy Lane
The Amityville Horror (remake)
Bad Taste
Good Taste Made Bad Taste
Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon
Besatt - The Exorcism of Emily Rose
Black Sheep
Book of Shadows: Blair Witch 2
Braindead
Bug
Cabin Fever
Child's Play - Den onda dockan
Bride of Chucky
Children of the Corn
Children of the Corn 2
Christina's House
The Company of Wolves
The Countess
Creepshow 2
Critters
Critters 2
Critters 3
Critters 4
Cujo
The Dark Half
Deadline
Demons 2
Desperation
Det
Dracula (Bram Stoker's)
Dracula 2000
Eaten Alive
En vampyrs bekännelse
Evil Aliens
Evil Dead
Evil Ed
The Eye
Fear Dot Com
Final Destination
Final Destination 2
The Fog
Frankenstein
Frankenstein (Mary Shelley's)
Friday the 13th
Friday the 13th, part 2
Friday the 13th, part 3
Friday the 13th - The Final Chapter
Friday the 13th, part 5 - A New Beginning
Friday the 13th, part 6 - Jason Lives
Friday the 13th, part 7 - The New Blood
Friday the 13th, part 8 - Jason Takes Manhattan
Jason X
Freddy vs. Jason
Friday the 13th (2009)
The Frighteners
Frontier(s)
Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film
The Grudge
The Grudge 2
Hack!
Halloween
Halloween: The Curse of Michael Myers
Halloween: H20
Halloween: Resurrection
Halloween (remake)
Hatchet
Hellraiser
Hellbound: Hellraiser II
Hellraiser 3 - Hell on Earth
Hellraiser: Hellseeker
Hellraiser: Deader
Hellraiser: Hellworld
Henry - En massmördare
The Hills Have Eyes (remake)
The Hills Have Eyes 2 (remake)
Hostel
Hostel Part II
House of 1000 Corpses
The Devil's Rejects
House on Haunted Hill - Ondskans hus
Idle Hands
Jack Brooks: Monster Slayer
Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren
Jeepers Creepers
Jennifer's Body
Köplust
The Last House on the Left (remake)
Live Feed
The Locals
The Lost Boys
Lost Boys: The Tribe
Lost Boys: The Thirst
The Mangler
The Messengers
The Mist
The Mothman Prophecies
Motorsågsmassakern
The Texas Chainsaw Massacre 2
The Texas Chainsaw Massacre (remake)
The Texas Chainsaw Massacre: The Beinning
My Bloody Valentine 3D
My Name Is Bruce
Mördande Legender - Urban Legends
Urban Legends: Final Cut
Night of the Living Dead
Dawn of the Dead
Dawn of the Dead (remake)
Land of the Dead
Day of the Dead (2008)
The Night Flier
Nosferatu
The Nun
Ondskans Hus - The People Under The Stairs
Orphan
Pet Sematary
Pet Sematary Two
Phantoms
Psycho
Psycho (remake)
The Reaping
Resident Evil
Resident Evil: Apocalypse
Resident Evil: Extiction
The Ruins
Salem's Lot
Saw
Saw II
Saw III
Saw IV
Saw V
Saw VI
Scream
Scream 2
Scream 3
The Secret Sense - Stir of Echoes
See No Evil
The Shining
The Shining (TV)
Shrooms
Shutter
Silent Hill
Sorority Row
The Skeleton Key
Sleepy Hollow
Solstice
Spöktimmen: Tänk inte på det
The Stand - Pestens tid
Storm of the Century
Terror på Elm Street (samlarbox med alla sju filmerna, ej remaken)
Thir13en Ghosts
Titta vi spökar
Toolbox Murders (remake)
Trick or Treat
Trick 'r Treat
Troll
Troll 2
Vacancy
Valentine
Vampires
Vampires 2 - Vampires: Los Muertos
Vampires of the Desert - The Forsaken
Wes Craven Collection (The Hills Have Eyes, The Hills Have Eyes 2, The Last House on the Left, Summer of Fear)
White Noise
Wishmaster
The Wolfman
Wrong Turn
Wrong Turn 2: Dead End
Zombie Strippers
Zombieland

Det var mer eller mindre alla, om jag nu inte har råkat glömt bort någon vill säga.



      


Kommentarer
Postat av: Andie (frugan)

Du vet vad den där listan betyder va?! Att vi måste skaffa fler roliga filmer och fler actionfilmer och fler myspysiga kärleksfilmer för att väga upp den stora skräcksamligen.... :-D

2011-01-11 @ 18:00:17
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: BlueRoseCase

Sådär på rak arm måste jag bara rekommendera Rec till samlingen. Har själv precis skaffat tvåan och ska den till helgen hade jag tänkt.

2011-01-12 @ 12:05:10
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0