Utgått! Går ej längre att köpa.

Detta är det mest tråkiga man kan läsa som lagerstatus när man har kommit på en film som man verkligen vill ha. Det är så typiskt. Och tro mig... det har hänt väldigt många gånger för min del.

Det var en (eller flera) film/filmer som man kommer ihåg att man såg någon gång för sådär ett ex antal år sedan, och så vill man självklart ha den på DVD - då ens gamla VHS-kopia inte längre är i funktionellt bruk - men så hittar man den inte på DVD någonstans. Man blir frustrerad. Inte? Det kan i alla fall jag bli. Jaja, kalla mig nörd om ni vill. Det är något jag kan stå för att jag är.

Hur som helst.

Sedan så går det ett tag och man glömmer av någon anledning bort den där filmen (när man i flera år förgäves har rotat runt bland alla tänkbara affärer som man i hopp trott kunnats tänka sig haft den till salu). Men en vacker dag så kommer man ihåg den igen och då får man den brighta idéen att man kanske borde kolla om den möjligen finns på någon internetbutik. Sagt och gjort.
  Men... och jag menar verkligen MEN. Då möts man av ännu ett "hinder". Utgått! Går ej längre att köpa. Det är fanimig en tagedi. Det som kändes som ens sista utväg var även det en lönlös återvändsgränd.

Så efter att ha slitit sig lite mera tunnhårig, slängt ur sig en hel hög med svordommar och förbannelser över filmindistrin för att de inte längre ger ut den film som man vill ha, börjar man sakta men säkert inse att man aldrig kommer att få den där filmen i sin samling. Så är det bara. Man får helt enkelt nöja sig med de närmare 1000 filmer som man redan har.
  Men jag vill ju ha just den där.
  Ja, men nu får du den inte.
  Okej då.

Och sedan när man väl har funnit sig i situationen, när filmen inte ens är ett blott minne (utan helt och hållet bortglömd - igen), och man är ute och storhandlar, och man går där bland gångarna och plockar på sig utav kattmat och knäckebröd. Ja, just då. När man för en gångs skull har lovat sig själv att denna gång bara handla det som står på inköpslistan och inte några som helst impulsköp (dessa impulsköp menas alltid med ett gäng DVD-filmer). Det är självklart då, precis vid mejeridisken, som man nästan krockar med något och man tvingas slita sin blick från kundvagnen och varorna som man prickar av på listan.
  Och vad är det då man krockar med om inte lågprislådan med film. Och inte nog med det, så till ens största förtjusan, vad är det man ser som ligger där i högst upp i den där lådan, intill en nedsatt Beck-rulle och någon sliskig romantiskt komedi med Jason Biggs och Freddie Prinze Jr?

Jo, tamigfan! Det är ju den där filmen som man i över tio års tid sökt efter. Och så extremt exalterad som jag blir ger jag ifrån mig ett litet glädjetjut (som i tanken inte var menad att vara så hög), men som skrämmer till paret som redan står där och tittar i lådan.
  Och på mindre av bråkdelen av en sekund rycker jag åt mig filmen och rusan snabbt till min fru. Hon blir lika glad hon. Och så av någon underlig anledning glöms regeln om att bara handla det som står på inköpslistan bort. Men vafan, som Johan Falk, skulle ha sagt. Så vi passade på och köpte två stycken.

Och nu vill säkert veta vilken film detta handlar om?
Jo, det är nämligen Resurrection med Christopher Lambert. En thriller i samma anda som Se7en, I Samlarens Spår och lite Saw.
Här nedan är en bild på omslaget, följt av trailern.





Och den kosta bara den sjukt billiga summan... [trummvirvel] ...håll i er. Hela 19,50:-
Så det vart dessutom ett riktigt fynd.
Och är jag glad över detta. Det kan ni ge er fan på.



      


Kommentarer
Postat av: mary

det är en riktigt grym film. tror jag har den på nån gammal vhs nånstans

2011-01-08 @ 11:31:25
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0