Fynd: 2 X DARIO ARGENTO

Jag skäms rätt så rejält över att inte ha haft en enda av Dario Argentos filmer i min DVD-samling (om man då inte räknar dokumentären An Eye For Horror förstås).
  Men nu kan jag stolt säga att jag faktiskt har två filmer av honom. Den mästerliga Suspiria och så även The Stendhal Syndrome. Den första har man ju sett några gånger, men aldrig fått tummen ur a****t och köpt, trots att den är fantastiskt jäkla bra. Den andra av dessa har jag däremot aldrig sett. Bara trailern och av det man fick se i den så tyckte jag att det hela verkade mycket lovande.

Det som kanske är extra roligt var att jag hittade dessa två för endast 29kr styck. Den ena fick jag förvisso av min underbara kusin (tack så mycket) så jag behövde ju endast betala en.
  Nu är ju detta inga märkvärdiga versioner utav filmerna utan de som ingick i Argento-boxen (som bland annat även innehöll dokumentären jag nämnde högre upp, Tenebre, Phenomena, med flera) som kom ut för några år sedan, men som numera verkar vara utgången på de flesta ställen.

Så nu är det bara för mig att införskaffa lite mer av Argento. Först ut blir nog de andra två delarna i hans häxtrilogi - Inferno och The Mother of Tears (vilka båda jag avgudar).

Jaha, ja... det var väll allt då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0