THE KIDS ARE ALL RIGHT

Det lespiska paret Nic (Annette Bening) och Jules (Julianne Moore) har ett bra liv tillsammans och med två underbara tonåringar. Deras äktenskap kan inget annat vara än perfekt.
  Men så en dag tar deras barn kontakt med deras pappa, en spermadonator vid namn Paul (Mark Ruffalo) och detta får de båda mammorna att reagera minst sagt chockat. Den oväntade situationen blir startpunkten för en del händelser som kommer att påverka dem alla för resten av deras liv.



Jag tyckte förtås att detta var en fantastisk film. En sådan där "seriös" komedi som jag verkligen gillar och ibland inte kan få nog av. Det går som inte riktigt att sätta ett finger på exakt vad det är som gör att jag tycker det är bra, då det är finns så mycket. Allting är bara perfekt. Snyggt filmat, bra skådisar, dialog, musik - ja, allt. De känslor jag fick av att se denna film var precis desamma som jag fick när jag såg Paper Man, Familjen Jones och Greenberg, med flera. Det var helt enkelt en jävla bra film och som utan tvekan kommer att hamna i samlingen inom en snar framtid.


Kommentarer
Postat av: mary

it's a good one

2011-05-23 @ 13:44:15
URL: http://janemary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0