868

Gick nyss genom listan över DVD-samlingen och upptäckte att jag räknat fel. Mitt i listan hade jag helt plötsligt hoppat över en sådär 30 nummer. Det är väll så det blir ibland... man blir lite slut i ögonen av att sitta och stirra på en massa siffror efter ett tag.

Hur som helst.

Samlingen är för stunden uppe i 868 DVD-filmer (då är inte en enda bränd film medräknad och inte de dubletter som faktiskt finns här i hemmet - dessutom så har jag inte räknat med den filmen som vi fick med i en tidning en gång i tiden, den som ligger i ett sådant där löjligt CD-singelfodral). Inga blueray heller, då jag inte äger några och inte har några planer på att skaffa några för den delen. Inte än på ett tag i alla fall.

Och nu när jag såg över listan upptäckte jag även en hel del filmer som jag mer eller mindre hade glömt bort att jag hade. Så därför måste jag ju ta och se på dom igen så fort jag får tid.

Jaja, det var det angående DVD-samlingen.

Tänkte även passa på att tala om att morgondagens (om den inte kommer upp redan ikväll) tio-i-topp, blir julfilmer. Ja, jag vet att jag gjorde en sådan lista för ett år sedan. Men den kan vi glömma bort, då den var på den gamla Movie Dungeon-sidan, med sunkigare kvalitét osv, så den bryr vi oss inte ens om.

Därför fokuserar vi oss istället på den nya listan. Så håll ögonen öppna för den.



      


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Nej usch, varför måste du vara så flitig och ge mig dåligt samvete för att jag inte har nån koll alls på antalet i min samling? ;D Ser fram emot julfilmerna!

2010-12-02 @ 18:30:39
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Ricky

Jag får själv lite dåligt samvete. Det är ju faktiskt 869 filmer och inte 868. Hehe.

Jag tänkte int ens på filmen som längst fram i hyllan (som ännu inte hade numrerats in) - Wallander Innan Frosten, som jag fick av bekant för ett tag sen. Hade inte ens sett den, förens precis nu.

Så kan det vara.

/ Ricky

2010-12-02 @ 21:29:10
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Trevligt med så mycket film! Själv har jag tagit en pause i mitt filmsamlande men jag ska börja köpa filmer till våren igen! =)

2010-12-04 @ 22:43:25
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0