Gert Fylking låg i postfacket...

Inte ordagrant kanske, men ändå.

Jag beställde den något kultförklarade svenska splatterrullen Evil Ed i lördags (i vilken bland annat Fylking är med i) och idag så låg den i vårat postfack.




Det ska verkligen bli roligt att se denna film igen, då det var eviheter sedan jag såg den sist. Det måste faktiskt ha varit någon gång runt 1995 när den först släpptes.

Det mest roliga med denna film (som jag kommer ihåg) är ju att alla skådespelare, som är svenska, talar engelska - mer eller mindre i alla fall. Detta gör att filmen blir hur cheesy som helst och vilket jag själv tycker gör den sevärd, då jag anser att det är en viktig "ingrediens" när det kommer till just splatterfilm. De ska helt enkelt inte tas allt för seriöst.

Och nu kanske en del inte kommer att hålla med mig, men om man till exempel gillar Peter Jacksons fantastiska splatterfilmer, Braindead och Bad Taste, så kommer man garanterat gilla denna. För mig så är dessa lugnt i samma klass.

En tråkig sak dock med denna DVD var att den kom i ett sådant där slimcase, vilket jag inte är så förtjust i, men för tio kronor så är det ett mindre bekymmer. Det viktiga är ju trots allt själva filmen, som jag faktiskt har letat efter ett bra tag, men aldrig lyckats hittat förens nu. Förmodligen har jag väll sökt på fel platser. Strunt samma. Jag är glad över att jag till sist äntligen har den i min samling.



Så om ni gillar splatterfilm och inte har sett denna, då är det ett måste.



      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0