CRITTERS x 4



Köpte en "box" med alla fyra filmerna för ett litet tag sedan, men har inte riktigt haft tid att se på dem förens nu i helgen och ska därför försöka ge mig på ett litet utlåtande angåend dessa.

Jag kommer bara ihåg att jag hade sett trean sedan tidigare och den var väll mer eller mindre så som jag mindes den.

Hur som helst... om du gillar humoristisk, smått löjlig, monsterskräck/sci-fi så är dessa filmer något för dig. Även jag är sådan som faktiskt kan tycka att denna typ av filmer kan vara underhållande.

Denna filmserie, likt så många andra, följer trenden att efter ju fler uppföljare som görs så blir de bara ännu mera löjligare och det känns som om det hela blir lite av en parodi på sig själv. Fast missförstå mig inte, tro inte att jag sågar filmerna bara för det. Nej, nej. På något kan jag faktiskt tycka att det är lite av charmen. Och tvåan är den delen som lyckas, i mitt tycke, bäst med detta.
  Det är även denna del som jag härmed kan säga är min favorit av alla fyra. Sedan så kommer den första och därefter trean och sist fyran.

Jag tänker inte gå in något vidare på handlingen för var och en av filmerna. Förutom det så kan jag väll säga att håriga små rymdvarelser tar sig till planeten jorden för att göra det dem tycker bäst om, nämligen att äta.



      

ps. En rolig fakta: en ung Leonardo DiCaprio gör sin första filmroll i den tredje filmen.


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Jag har sett nån av filmerna för evigheter sen. Tror Dee Wallace var med. Men hur filmen var minns jag inte alls...

2011-03-05 @ 10:52:43
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Kill Krites! Klassiska skräck komedier som jag kan se hur många gånger som helst. Föredrar ettan lite över tvåan, men det är helt klart dom bästa i serien.

2011-03-05 @ 13:11:33
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Oj, de där små krypen hade jag förträngt :P

Inte min smak men min mellanson skulle förmodligen älska dem ..

Ha en fin kväll

2011-03-05 @ 20:09:40
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den boxen har jag också :)



Ja jag diggar Jason X väldigt mkt, tycker också väldigt mycket om när Jason fryser hennes skalle och sen slår sönder den ^^

2011-03-06 @ 13:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0