BABY BLUES (även kallad: Cradle Will Fall)

 Medans pappan i en fyrabarnsfamilj reser iväg i arbete drabbas mamman av ett psykotisk sammanbrott, som följderna av en födsel, och den äldste sonen Jimmy är den som måste skydda sig själv och sina yngre syskon. Han blir tvungen att göra allt för att de ska lyckas fly undan deras sinnesrubbade moder...

  Mer än så behöver man inte skriva vad denna film handlar om, som utspelar sig på en lantgård en bit utanför stan. Snyggt filmad, läckra vinklar med gamla skitiga/rostiga traktorer, skördetröskor och allt vad man nu kan finna på en sådan gård. Samt ett creepy jävla majsfält!
  För alla som gillar skräckfilm och har sett någon eller några där just majsfält förekommer vet att de inte bådar något gott.

  Jag tyckte att den var riktigt obehaglig, just på grund av att psykosen som mamman i filmen hamnar i även kan hända i verkligenheten och som dessutom är mycket mer vanligare än man tror. Och kanske är den största anledningen till att jag finner denna film, och denna psykiska störning, så hemsk för att jag och min fru just väntar vårat fösta barn.

  Ja, just det... detta skulle inte bli en föräldrarblogg. Och det är det inte. Nej. Utan en filmblogg. Nu var det ju bara så att jag råkade se en extremt skrämmande film som handlade om detta ämne och så slank jag in på ett litet sidospår. My bad. Det ska inte upprepas igen (kanske).

  Annars så var detta en riktigt bra film. Jag rekommenderar den till alla som inte har sett den. Varning dock. Den innehåller en hel del morbida scener. Eller så är det bara jag som börjar bli äldre och känsligare nu när mina fadersinstinkter börjar göra sig allt mer till känna. Nämen, vafan, nu är jag där igen. Bäst att avsluta detta inlägg innan jag blir allt för blödig.

  Tills nästa gång.

  Ha det så underbart.


Kommentarer
Postat av: Frugan - med pyret i magen

Jag klarade inte ens av att se filmen då detta är så skrämmande tycker jag.

2011-11-06 @ 13:07:35
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0